MORGENS

Szolgáltatásaink, saját fejlesztésű termékeink, melyekkel segítségedre lehetünk az értékesítés, vendégszerzés és a sikeres marketing kommunikáció területén.

Főoldal / Blog - Marketing / Bizonytalan jövő - változások 2023/24-ben

Bizonytalan jövő - változások 2023/24-ben

2022. 07. 27.
Milyen változásokra kell készülni? Hogyan érintik ezek a meglévő marketing stratégiát? Mire készüljünk, mit tehetünk, 
hogy a küszöbön álló változások ne állítsák feje tetejére jelenlegi marketingünket!
Bizonytalan jövő - változások 2023/24-ben

Az online marketing legjobb része és legfontosabb jellemzője a pontos mérhetőség.

A Facebook és a Google adatrendszerei által nyújtott információkat használva saját weboldalunkra terelhetjük a felhasználókat, ahol a cookie alapú mérések segítségével képet kaphatunk viselkedésükről, teljesítményükről, és így folyamatosan optimalizálható, hatékony hirdetési kampányokat futtathatunk. De már nem sokáig.

A Google a személyes adatok védelme és az adatbiztonság érdekében számos technológiai és jogszabályi szigorítást vezet be, melyek első nagy mérföldköve: 

Helló 2024 – Viszlát Cookie-k 

A Google - a legutolsó (2022.07.27-i) update szerint, csaknem egy évvel eltolva az eredeti határidőt - 2024 második feléig végleg megszünteti az egyedi felhasználók magatartásának követésére és profilozására használt “harmadik féltől származó”, úgynevezett “third-party cookie”-kat, és bevezeti a Privacy Sandboxot, mely hitük szerint a létező legjobb adatvédelmet biztosítja majd minden felhasználó számára.


Cookie gyorstalpaló, mi micsoda, és mit mire is használunk:
A COOKIE egy kis szöveges adatfájl, amit a böngészőnk tárol az eszközünkön, ha weboldalakat látogatunk. A weboldalak ebben a fájlban mentik el a számukra fontos adatokat, hogy azonosítani tudjanak minket, ha legközelebb is az oldalra tévedünk.


Miért van erre szükség?

A kulcsszó, az ADATVÉDELEM. Mind a felhasználó igények, mind a szabályozások régóta igénylik olyan fenntartható, internetes technológiák fejlesztését, melyek jelentősen növelik a világháló adatbiztonságát, és garantálják azt, hogy a felhasználók kontrollálni tudják adataik felhasználását.

De mit is jelent ez pontosan, és miért érdemes időben felkészülnünk az ezzel kapcsolatos változásokra? 

A 3rd party cookie-k felszámolásával az idén még elérhető érdeklődő/vendég adataink legalább 80%-nak búcsút mondhatunk jövőre, és ez biztosan fájó pont lesz majd az online marketingben. 

Óriási aggodalomra azért persze nincs ok, hiszen a Firefox és az IOS is már jó ideje korlátozott cookie környezetet használ, és ennek ellenére hatékony hirdetési kampányokat futtat….még.

De amint a Chrome-ból is eltűnnek ezek a sütik, biztosan változni fog:

Mi a marketinges szakértők előrejelzése a témában?


Mit tehetünk?

1) 1st party cookie

Át kell állni a 1st party cookie-k adta lehetőségek kihasználására, hiszen az ebből származó felhasználói adatok a honlap üzemeltetőjénél (nálunk) landolnak, és nem egy külső ad tech szereplőnél.

2) Jobb kapcsolat kiépítése a vendégekkel!

Ez mindig is kulcsfontosságú volt a siker eléréséhez, kiváltképp a szállodai szektorban, ma azonban fontosabb, mint valaha! Ez alapfeltétele a jóváhagyott first-party adatok megfelelő használatának, ami egy mély elkötelezettség a felhasználók iránt.
Ahhoz, hogy a továbbiakban is hasznos információkkal, releváns hirdetésekkel érhessük el a célközönségünket, ADATOKRA VAN SZÜKSÉG.

3) OK, de hogyan kivitelezzük mindezt?

ADATBÁZIS ÉPÍTÉS:

A legfontosabb 1st party adat nem más, mint az email cím! Kiemelt szerepet kap tehát a jövőben a saját adatbázis építés, hiszen az ebben szereplő termékünk vagy szolgáltatásunk szempontjából releváns személyeknek célzott üzenetet juttathatunk el.
Íme 5 tipp a HotelHood-tól, hogyan gyűjts több feliratkozót: https://hotelhood.hu/5-tipp-amivel-garantaltan-tobb-szallodai-feliratkozot-gyujthetsz-blog/

MÁRKAÉPÍTÉS:

Akinek ismert a márkája, weboldalának sok a látogatója, előnyben van. Aki mindeddig a 3rd party adatokra támaszkodott, annak sürgősen el kell kezdenie a márkaépítést! Miért? Mert ezáltal 1st party adatokat tud gyűjteni a legértékesebb felhasználóiról, a saját oldalát látogató user-ekről, ezáltal kifinomult 1st party adatstratégia mentén tudja őket személyre szabottan megszólítani akár a weboldalon, e-mail marketinggel, sms marketinggel, vagy egyéb 1st party adatot támogató taktikával. Minden hirdetőnek már ma el kell kezdeni felépítenie a közép-hosszú távú (3-5 év) adatstratégiáját, melynek fókuszában a 1st party adatok állnak.

4) Frissített szállodai hűségprogramok

Elmúltak azok az idők, amikor a törzsvendégprogramokban gyűjtött pontokat a vendégek csak a szállodák által meghatározott, kevésbé keresett időpontokban használhatták fel. A vendég MOST szeretné élvezni hűsége jutalmát, és a szállodai marketingesek egyik fő feladata, hogy minél több kedvezménnyel, ajánlattal, extra szolgáltatással vagy bónusz ponttal ösztönözzék vendégeiket a hűségprogram használatára. Egy jól felépített hűségprogram a legjobb módja a vendégadatok begyűjtésének, birtoklásának.

Tipp: A Morgens turisztikai szereplőknek szánt és fejlesztett megoldása erre a lojalitás program, mely nemcsak a meglévő adatok hatékony felhasználást segíti, de remek eszköz az adatbázisépítésre, és segítségével az egyedi közönségünket a Facebook vagy Google hirdetési rendszereiben is gond nélkül felhasználhatjuk a korábban már megszokottak szerint.

TIPP: Ismerd meg a RoomSome Loyalty rendszerünk funkcióit!

5) GA4 beállítása az oldalunkra

Bár a Universal Analytics még egy éven át velünk van, ahhoz, hogy az átálláskor legalább, vagy megközelítőleg 1 évnyi adatunk legyen, fontos a GA4 mielőbbi beállítása az oldalra. A GA4 a UA-től eltérően már nem oldalmegtekintéseket, hanem a weboldalon végrehajtott eseményeket méri, és a megvalósuló interakciókra koncentrál. - az új mérési lehetőségekről bővebben írunk majd egy következő blogcikkben.


Mi várható?

Visszatérünk a kezdetekhez! Ami már elavultnak számított, a kontextuális célzás, újra előtérbe kerül, és ha jól csináljuk, jobb eredményeket hozhat, mint az eddigi felhasználói szegmens (audience) alapú célzás, ami sok esetben pontatlan adatokat tartalmaz. Továbbá a Google sem hagyja majd megoldás nélkül a hirdetőket: a Privacy Sandbox projekt továbbra is biztosítani fogja a hirdetők számára az audience célzást, a click alapú konverzió és attribúció mérést, mindezt a hatályban lévő személyes adatokat védő jogszabályoknak megfelelően. Így azonban kevesebb személyes adatot fog átadni a hirdetőknek, mely alapján elemezni tudná a látogatóinak a viselkedését.

Összegezve

Csodafegyver tehát, ami átrepíti a szállodai marketingeseket a következő évek akadályain, az nem létezik.
De az alábbi 4 sarokpontra koncentrálva biztosak lehetünk abban, hogy hozzásegítenek átvészelni az elkövetkezendő időszakot.

1. KEZDD EL A MÁRKAÉPÍTÉST! - minél több emberhez jutsz el hirdetéseiddel, annál többször fognak konkrétan Téged keresni.

2. ÉPÍTS ADATBÁZIST! - melyből később a célközönségeid  és hasonmás célközönségeidet képezheted.

3. AUTOMATIZÁLD & PERSZONALIZÁLD AZ E-MAIL MARKETINGED! - felriatkozóidat szegmentáld és szólítsd meg őket személyesen a legjobb üzenettel  a legjobb időben.

4. ALAKÍTSD KI DIGITÁLIS HŰSÉGPROGRAMOD! - kötelezd el magadhoz és ismerd meg minél jobban Vendégeidet.


Források:

https://www.thinkwithgoogle.com
https://www.smartinsights.com/
https://www.forbes.com
https://brand24.com/blog/digital-marketing-trends/
https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-trends
https://7blog.hu
https://www.revfine.com
https://insights.ehotelier.com
https://databox.com